عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وب سایت من خوش امدید






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 87
:: کل نظرات : 6

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز :
:: باردید دیروز :
:: بازدید هفته :
:: بازدید ماه :
:: بازدید سال :
:: بازدید کلی :

RSS

Powered By
loxblog.Com

naroon

درمان قطعی پوکی استخوان در طب سنتی
یک شنبه 14 دی 1399 ساعت 18:37 | بازدید : 308 | نوشته ‌شده به دست naroon | ( نظرات )

داروهای گیاهی پوکی استخوان : پوکی استخوان یک بیماری شایع است که در آن از تراکم استخوان ها کاسته و به مرور زمان استخوان ها ضعیف می شوند و احتمال شکستگی آن ها افزایش می یابد.

هم مردان و هم زنان در هر سنی ممکن است به این بیماری مبتلا شوند اما طبق آمار درصد ابتلای زنان به پوکی استخوان بیشتر از مردان است و با افزایش سن نیز احتمال بروز این بیماری افزایش می یابد.

بر خلاف تصور عموم دلیل بروز پوکی استخوان صرفا کمبود کلسیم در بدن نمی باشد بلکه در اکثر موارد مشکل در متابولیزم کلسیم است یعنی بدن نمی تواند کلسیم را به استخوان ها به منظور ترمیم و حفظ سلامت آن ها پیوند بزند و یا به زبان ساده تر نمی تواند از کلسیم به درستی استفاده کند.

12. سرکه برای درمان پوکی استخوان
زنانی که پوکی استخوان دارند، باید با احتیاط سرکه سیب مصرف نمایند. مصرف مرتب سرکه سیب می تواند باعث کاهش تراکم استخوان شود.

داروهای گیاهی درمان پوکی استخوان

13. دمنوش گزنه و درمان پوکی استخوان
گزنه سرشار از سیلیس و بور است که نقش موثری در پیشگیری از ابتلا به پوکی استخوان دارد.

خواص دارویی و درمانی دمنوش گزنه

برای این منظور افراد باید سه قاشق غذاخوری برگ خشک گزنه را در یک فنجان آب جوش بریزند و ۱۰ دقیقه آن را دَم سپس روزانه چهار تا پنج فنجان از این دمنوش را میل کنند.

طرز تهیه دمنوش گزنه

برای تهیه دمنوش گزنه باید ۲ قاشق غذاخوری برگ خشک گزنه را در یک قوری بریزید، سپس ۲ لیوان آب با دمای ۸۰ یا ۱۰۰ درجه سانتی‌گراد به آن اضافه کنید و اجازه دهید به مدت ۲۰ دقیقه دَم بکشد؛ می‌توانید از کمی عسل یا نبات برای شیرین‌کردن آن استفاده کنید.

داروهای گیاهی پوکی استخوان :‌ درمان قطعی پوکی استخوان در طب سنتی

مشاهده
داروهای گیاهی پوکی استخوان / درمان قطعی پوکی استخوان در طب سنتی

 

خواص حیرت انگیز پودر شنبلیله

بنابراین پوکی استخوان در زنان یائسه بروز پیدا می‌کند، فیتواستروژن‌ها که مواد گیاهی سرشار از استروژن هستند مانند شنبلیله، رازیانه، بذر کتان نقش موثری در درمان پوکی استخوان دارند.

داروهای گیاهی پوکی استخوان

5. درمان پوکی استخوان با روغن نارگیل
یک مطالعه اخیر نشان می دهد که روغن نارگیل می تواند عوارض ناشی از کمبود استروژن از جمله از دست دادن تراکم استخوان را جبران کند.

ترکیبات آنتی اکسیدان در روغن نارگیل ساختار استخوان را حفظ میکند و از پوکی استخوان به علت تغییرات هورمونی جلوگیری میکند.

۱۰ خاصیت باورنکردنی روغن نارگیل

به علاوه، این روغن به جذب کلسیم و منیزیم دو ماده مغذی ضروری مورد نیاز برای توسعه و نگهداری استخوانهای قوی کمک میکند.

مصرف سه قاشق غذاخوری روغن نارگیل روزانه می تواند از پوکی استخوان جلوگیری کند و پنج قاشق غذا خوری در روز می تواند آن را به تعویق اندازد.

همچنین می توانید برای چند دقیقه تمام بدن را به آرامی با این روغن ماساژ دهید.

سپس یک دوش گرم بگیرید. اگر روزانه این کار را انجام دهید این درمان ساده تاثیر مثبتی بر سلامت استخوان ها دارد همچنین از روغن نارگیل برای پخت و پز هم می شود استفاده کنید.

داروهای گیاهی پوکی استخوان

6. کلسیم و درمان قطعی پوکی استخوان
زمانی که بدن نتواند از کلسیم بدرستی استفاده کند مشکلاتی از قبیل پوکی استخوان، سنگ کلیه و سایر بیمارهای مربوطه بروز می کنند. اجازه دهید برای درک بهتر بحث را با بررسی بعضی از وظایف کلسیم در بدن شروع کنیم.

فواید مهم قرص کلسیم برای سلامتی بدن انسان

بیشترین ماده معدنی که در بدن یافت می شود کلسیم است که بیش از 98% درصد از آن در استخوان ها می باشد. یکی از مهمترین وظایف کلسیم حفظ و ترمیم دندان ها، استخوان ها و بسیاری از بافت های همبند از قبیل مفاصل، تاندون ها، رباط ها و غیره است.

درمان پوکی استخوان در طب سنتی
1. درمان پوکی استخوان با آلو
خوردن آلو (آلو خشک) به صورت روزانه از خطر شکستگی و پوکی استخوان پیشگیری میکند. یک مطالعه در دانشگاه ایالتی فلوریدا در سال 2011 در مجله انگلیسی تغذیه این مطلب به چاپ رسید:

آلو به علت داشتن پلی فنول ها، یک آنتی اکسیدان است که برای پوکی استخوان خوب است. به علاوه، آلو خشک منبع خوبی از مس، است که در تقویت استخوان تاثیر زیادی دارد.

توصیه می شود که افراد در همه سنین روزانه 2-3 آلو خشک بخورند، و به تدریج مقدار آن را به شش تا 10 روز افزایش دهند تا از از پوکی استخوان پیشگیری کنند .

داروهای گیاهی پوکی استخوان

2. تخم‌گشنیز برای درمان پوکی استخوان
مصرف گشنیز به حفظ سلامت استخوان‌ها کمک شایانی می‌کند. برگ و تخم گشنیز سرشار از کلسیم، پتاسیم، منگنز، منیزیم و آهن است.

۵ مزیت شگفت انگیز تخم گشنیز در کاهش وزن و لاغری

طرز تهیه دمنوش تخم‌گشنیز

۲ قاشق چای‌خوری از تخم گشنیز را در یک فنجان آب گرم بریزید و بگذارید به مدت پنج تا ۱۰ دقیقه بماند، سپس مقداری عسل به آن اضافه کنید و روزانه ۲ بار این محلول را بنوشید.

داروهای گیاهی پوکی استخوان

3. روغن ماهی برای درمان پوکی استخوان
۷ خاصیت شگفت انگیز روغن ماهی درمان بیماری های مختلف

مکمل های روغن ماهی به افزایش تراکم استخوان به علت امگا 3 اسیدهای چرب ضروری و ویتامین D ضروری است.

اسیدهای چرب امگا 3 در روغن ماهی از شکستگی استخوان پیشگیری میکند.

1000 میلی گرم از مکمل های روغن ماهی یک بار در روز با یک وعده غذایی.

شما همچنین می توانید ماهی آب های سرد مانند ماهی آزاد برای کمک به بالا بردن میزان اسیدهای چرب ضروری در رژیم غذایی خود بگنجانید.

توجه داشته باشید که کسانی که از داروها رقیق کننده خون استفاده میکنند باید از مصرف مکمل روغن ماهی بدون مشورت با پزشک خودداری کنند.

داروهای گیاهی پوکی استخوان

4. درمان پوکی استخوان به کمک شنبلیله
علت شیوع پوکی استخوان در زنان پس از سنین یائسگی، کاهش میزان هورمون استروژن در بدن است؛ زیرا استروژن به جذب کلسیم کمک شایانی می‌کند با کاهش یافتن این هورمون، تراکم کلسیم استخوانی کم می‌شود.

کلسیم همچنین نقش مهمی در انعقاد خون، کاهش و تنظیم فشار خون، تنظیم ضربان قلب، انقباظ و آرام سازی عضلات ایفا می کند، بدن نیز از کلسیم برای تولید هورمون انسولین و متابولیزم چربی ها استفاده می کند.

داروهای گیاهی پوکی استخوان

7. آناناس برای درمان پوکی استخوان
آناناس حاوی منگنز است که در پیشگیری و درمان پوکی استخوان سودمند است. کمبود منگنز با ناهنجاری استخوان و پوکی استخوان ارتباط دارد.

روش کاشت و تکثیر درخت یا بوته آناناس چگونه است؟

روزانه قبل از غذا یک فنجان تکه های آناناس تازه مصرف کنید. یک فنجان آناناس حدود 75 درصد از دوز روزانه مورد نیاز منگنز را فراهم می کند.

متناوبا، شما می توانید روزانه یک فنجان آب آناناس برای جلوگیری از پوکی استخوان بنوشید.

داروهای گیاهی پوکی استخوان

 

علاوه بر کلسیم، شیر بادام مقادیر بالای ویتامین D دارد که آن هم برای تقویت استخوان ها مفید می باشد.

داروهای گیاهی درمان پوکی استخوان

10. درمان پوکی استخوان به کمک کره بادام زمینی
کره بادام زمینی سرشار از مواد مغذی و بسیار لذیذ است. این ماده‌ی غذایی با هر نوع خوراکی از میوه و شکلات گرفته تا ژله و کرفس، قابل‌مصرف است.

خواص و عوارض کره بادام زمینی برای کودکان

منیزیم یکی از مواد معدنی ضروری است که عملکرد بیش‌ از ۳۰۰ فعالیت بیوشیمیایی بدن را تقویت می‌کند. کره بادام زمینی سرشار از منیزیم است و این میزان در حدود ۱۲ درصد از منیزیمِ موردنیاز بدن در هر وعده‌ی مصرفی است.

این موضوع به این معناست که کره بادام زمینی می‌تواند به تنظیم دمای بدن، سم زدایی بدن، تولید انرژی، استحکام استخوان و دندان و حفظ سلامت دستگاه عصبی کمک کند.

همچنین با اختلالات چشمی مانند آب مرواید (کاتاراکت)، بیماری‌های عصبی مانند آلزایمر و دیابت مبارزه می‌کند. ویتامین K برای انعقاد طبیعی خون ضروری است و به انتقال کلسیم در بدن کمک می‌کند که برای سلامت استخوان مفید است.

8. کنسرو لوبیا و درمان پوکی استخوان
کنسرو لوبیا قرمز مانند همه‌ی لوبیاها و حبوبات حاوی نشاسته‌ی مقاوم است که نوعی کربوهیدرات پیچیده است. نشاسته‌ی مقاوم، عملکردی شبیه فیبر رژیمی دارد که مقاوم در برابر هضم نیز هست.

لوبیا قرمز سرشار از منگنز است که به همین خاطر است که کنسرو لوبیا قرمز مانند یک آنتی‌اکسیدان دفاعی عمل ‌می‌کند. این مسئله به کاهش رادیکال‌های آزاد در میتوکندری در سطح سلولی کمک ‌می‌کند.

کنسرو لوبیا قرمز مقادیر بالایی کربوهیدرات دارد، کربوهیدرات به ریکاوری عضلات پس از تمرینات بدن‌سازی کمک می‌کند.

داروهای گیاهی درمان پوکی استخوان

9. درمان پوکی استخوان با شیر بادام
شیر بادام یکی از محبوب ترین و پرمصرف ترین شیر های گیاهی است که به دلیل دارا بودن مقادیر بالای کلسیم و انواع ویتامین ها یکی از مقوی ترین و سالم ترین نوشیدنی های دنیا محسوب می شود.

خواص خوردن شیر بادام در بارداری + طرز تهیه شیر بادام

شیر بادام سرشار از کلسیم است که به تقویت استخوان ها کمک کرده و خطر ابتلا به پوکی استخوان ها و همچنین شکستگی استخوان ها را کاهش می دهد.

داروهای گیاهی درمان پوکی استخوان

11. دانه‌کنجد برای درمان پوکی استخوان
یک راه موثر برای کمک به پیشگیری از پوکی استخوان گنجاندن دانه کنجد در رژیم غذایی است. دانه کنجد دارای کلسیم غنی می باشد، یکی از مواد مغذی ضروری برای سلامت استخوان است.

کنجد چه خاصیتی دارد؟

به علاوه، شامل مواد مغذی دیگری برای سلامت استخوان مانند منیزیم، منگنز، مس، روی، فسفر و ویتامین K و D است.

جویدن تعداد انگشت شماری از کنجد سفید بو داده هر روز صبح .
روش دیگر، مخلوط یک قاشق چای خوری کنجد بو داده در یک فنجان شیر گرم است. نوشیدن این دو بار در روز .
همچنین، استفاده از دانه کنجد بو داده در پخت و پز .
داروهای گیاهی درمان پوکی استخوان

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
خواص و فواید دارویی و درمانی گیاه وانیل
یک شنبه 14 دی 1399 ساعت 18:35 | بازدید : 324 | نوشته ‌شده به دست naroon | ( نظرات )

وانیل نوعی ادویه و طعم‌دهنده طبیعی است که از خشک شدن میوه یکی از گونه‌های گل ارکیده به‌دست می‌‌آید. گیاه وانیل علاوه بر طعم مطلوب و معطر بودن خواص درمانی زیادی دارد.

ترکیب شیمیایی وانیل

دانه‌های وانیل حاوی 1 تا 2 درصد وانیلین با فرمول شیمیایی ۴ هیدروکسی ۳ متوکسی بنزالدهید است و دلیل اصلی عطر و طعم این ماده می‌باشد. اسید وانیلیک، پی هیدروکسی بنزوئیک آلدهید، تانن، پلی فنول، اسیدهای آمینهٔ آزاد و رزین سایر ترکیبات شیمیایی موجود در این گیاه هستند.

مضرات وانیل و موارد احتیاطی مصرف

استفاده از وانیل برای بیماران مبتلا به زخم معده و ناراحتی اعصاب مضر است و زیاده‌روی در مصرف آن باعث مسمومیت، سر درد و تشنج می‌شود و در موارد شدیدتر امکان پیش آمدن حالت هیپنوز و بی حسی کامل وجود دارد.

همچنین بخوانید:

از روغن وانیل استفاده کنید تا سلامتی واقعی را احساس کنید

راهنمای کاشت و پرورش درخت وانیل

خواص گیاه وانیل و فواید درمانی آن
مزاج وانیل بر اساس طب سنتی گرم و خشک است و دارای خاصیت محرک و ضد تشنج می‌باشد. تعدادی از مهمترین خواص وانیل و فواید مصرف آن به طور خلاصه عبارتند از:

مصرف وانیل طبیعی باعث کاهش ترس و واهمه شده، افسردگی را کاهش می‌دهد.
از گیاه وانیل در طب سنتی برای درمان اختلالات قاعدگی و تقویت نیروی جنسی استفاده می‌شود.
وانیل باعث بهبود علائم سرما خوردگی مانند سرفه، گلو درد، سر درد، مشکلات سینوس و حساسیت فصلی می‌شود.
در علم رایحه درمانی از این گیاه، برای درمان تب استفاده می‌شود و معتقدند استشمام رایحه گیاه وانیل به کاهش افسردگی و افزایش شور و نشاط کمک می‌کند و تاثیر مثبت بر روی سیستم عصبی دارد.
استفاده از وانیل برای سلامت پوست نیز بسیار مفید است و به دلیل وجود مواد آنتی اکسیدانی که دارد، مانع از پیری سلول‌ها می‌شود و از پیری زودرس پیشگیری می‌کند. استعمال موضعی وانیل به همراه روغن‌های گیاهی، باعث نرمی و لطافت بیشتر پوست می‌شود و برای درمان جوش و آکنه و از بین بردن آثار آنها موثر است.
مصرف وانیل در پیشگیری از پوسیدگی دندان موثر است و به رفع بوی بد دهان کمک می‌کند.

خواص وانیل و خاصیت های وانیل

گیاه وانیل : خواص و فواید دارویی و درمانی گیاه وانیل

گیاه وانیل یکی از اعضای خانواده گل‌ ارکیده با نام Vanilla Planifolia است. ادویه وانیل که از این گیاه به دست می‌آید، میوه این گیاه است که عطری دلپذیر و مطبوع دارد و به دلیل طعم فوق‌العاده و خواص درمانی بیشمار، امروزه کاربرد زیادی در صنایع غذایی و دارویی دارد.

جالب است بدانید تکثیر و زراعت گیاه وانیل به سختی صورت می‌گیرد و از این رو وانیل طبیعی بسیار گران قیمت است. در بیشتر مواقع در صنایع غذایی از وانیل مصنوعی استفاده می‌شود.

گل ارکیده 60 گونه مختلف دارد. یکی از گونه‌های این گل، گیاه وانیل است که از آن ادویه معروف وانیل به دست می‌آید. بلندی گیاه وانیل در شرایط طبیعی گاهی به 10 متر هم می‌رسد. گل‌های گیاه وانیل به شکل خوشه است و تعداد 20-15 گل در هر گروه قرار دارد. غنچه‌های زیبای این گیاه، به رنگ‌های سفید، زرد و یا سبز است و تنها چند ساعت دوام می‌آورد.

مشاهده
محصول این گیاه غلاف‌های بلندی به شکل غلاف‌های لوبیا می باشد که در حالت تازه بدون عطر و مزه هستند و پس از تخمیر ،تبدیل به شاخه یا غلاف خوشبوی وانیل می شوند. بهترین نوع وانیل از غلاف‌هایی استخراج می‌شود که طول آنها ۲۵ تا ۱۵ سانتی متر و قطر آنها ۱۲ تا ۱۰ میلی متر است.

استخراج وانیل

برای استخراج وانیل، قبل از اینکه میوه کاملا برسد، آن را چیده و خشک می‌کنند. برای خارج کردن وانیل طبیعی، بخش لوبیایی شکل را به وسیله یک چاقوی تیز می‌شکافند و با پشت چاقو خمیر درون آن را خارج می‌کنند. میوه‌ها در هنگام چیدن، عطری ندارند ولی پس از اینکه چیده شدند در دوران خشک کردن و عمل آوردن آن، عطر مطبوع وانیل ایجاد می‌شود.

جلوگیری از آسیب‌های اکسیداتیو به مغز، پیشگیری از آلزایمر و پارکینسون، درمان اختلالات خواب و مشکلات عصبی از دیگر خواص درمانی گیاه وانیل است.
وانیل سرشار از مواد آنتی‌اکسیدان است و در پیشگیری از سرطان به ویژه سرطان سینه مفید است. به طور کلی مصرف این ادویه در ارتقای عملکرد سیستم ایمنی بدن نقش موثر دارد.
جالب است بدانید از اسانس وانیل در صنایع غذایی استفاده‌های متعددی می‌شود و در تهیه نوشابه‌های بدون گاز و تعداد زیادی از دسرها و پودینگ‌ها مخصوصا در صنعت شکلات‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین اسانس گیاه وانیل یکی از اجزای مهم صنایع عطرسازی وانیلین بود و هنوز هم از مواد سازنده عطر سازی است.
گیاه وانیل

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
استفاده از کفی طبی برای سلامت پا
یک شنبه 14 دی 1399 ساعت 18:34 | بازدید : 337 | نوشته ‌شده به دست naroon | ( نظرات )

پرمصرف ترین وسیله ای که در مراکز ارتوپدی فنی ارائه می گردد کفی طبی (ارتوپدی) می باشد زیرا برای درمان طیف گسترده ای از عارضه ها کاربرد فراوان دارد. کفی طبی دارای جزئیات مختلفی است که این آبشن ها، عامل ایجاد تغییر بیومکانیکی و در ادامه باعث درمان می شود.

کفی های دسته سوم کفی طبیCustomize ، به عبارت دیگر کفی های اختصاصی هستند که دقیقا بر اساس اسکن یا قالب گیری از پا تهیه می گردند. در واقع دقیق ترین نوع کفی طبی است، که برای یک فرد ساخته و معمولا از متریال خوب و درجه یک استفاده می شود. این دسته از کفی ها به لحاظ درمانی، در نوع خود جزء با کیفیت ترین کفی طبی محسوب می گردند. قیمت این نوع کفی ها معمولا از 200 هزار تومان تا 400 هزار تومان در بازار فعلی ایران می باشد.

سلامت پا با ساخت کفش طبی
استفاده از کفی طبی برای سلامت پا

ساخت کفش طبی ، از هنگامی که انسان به اهمیت پا به عنوان رکن و ستون نگهدارنده بدن پی برد، اهمیت فراوانی پیدا کرد. ساخت کفش طبی ، ابتدا با تهیه ی یک اسکن کف پا که توسط پزشکان ارتوپد تهیه می گردد، آغاز و سپس پزشکان متخصص پا، پس از تفسیر تصاویر 3 بعدی حاصل از اسکن، قالب کف پا را طراحی و بهینه سازی می کنند. سرانجام با استفاده از دستگاه های برش لیزری با دقت بسیار بالا قطعه سازی ها را انجام می دهند. تمام خدمات متناسب با کفش طبی و صندل های ارتوپدی قابل ارائه با بهترین کیفیت در مرکز تخصصی ارتوز و پروتوز سلیمانی (ادونس کلینیک) برای شما عزیزان در نظر گرفته شده است.

استفاده از کفی طبی برای سلامت پا

کفی طبی دارای برآمدگی های مختلفی در قسمت های مختلف می باشد که قرار گرفتن دقیق این برآمدگی ها مطابق با آناتومی زیرپای هر فرد، باعث شیف دادن (جا به جا کردن) و متعادل کردن وزن در نقاط مختلف کف پا می شود و این مسئله باعث کاهش فشارها در مفاصل فوقانی می گردد.

 

کفی طبی براساس نوع ساخت آن ها به 3 دسته تقسیم می شوند:

کفی طبی پیش ساخته Prefabricated
کفی طبی Custom Feet
کفی طبی Customize
کفی های پیش ساخته یا Prefabricatedکفی هایی هستند که از قبل آماده بوده و در داروخانه ها و مراکز تجهیزات پزشکی ها قابل خریداری می باشند و معمولا در کلینیک های ارتوپدی فنی کمتر از این نوع محصول ارائه می گردد. قیمت این نوع از کفی ها مابین 40 تا 70 هزارتومان است.

استفاده از کفی طبی برای سلامت پا

کفی های دسته دوم کفی طبی Custom Feet هستند این کفی ها بر اساس معاینه اولیه پزشک برروی پا افراد، با اعمال تغییراتی بر روی کفی های استاندارد صورت می پذیرد. این نوع کفی، یکی از پر تکرارترین و پر فروش ترین نوع از کفی های طبی کلینیک های ارتوپدی می باشد که معمولا بین 100 تا 200 هزار تومان بر اساس کیفیتشان می توانید این محصولات را خریداری نمایید.

همان طور که گفته شد انطباق پدها و برآمدگی های هر کفی با آناتومی پا نکته کلیدی در تعیین کیفیت کفی می باشد. اگر کفی دقیقا مطابق با پای هر فردی ساخته شود راحتی بسیار زیادی ایجاد کرده و باعث تغییرات بیومکانیکی (منظور تغییرات بیومکانیکی مدنظر درمانگر) بسیار زیادی می شود.

برای ساخت کفی طبی منطبق با پا از روش های مختلفی استفاده می شود. قدیمی ترین روش ساخت کفی طبی اختصاصی، ساخت کفی از طریق قالبگیری از پای بیمار است. به این صورت که با استفاده از پانداژ گچی، نمونه گچی از کف پای بیمار ساخته و تغییرات لازم بر روی قالب اعمال و کفی طبی ساخته می شود. هم چنین استفاده از فوم باکس ها روش دیگری برای ساخت کفی های اختصاصی است.

استفاده از کفی طبی برای سلامت پا

دیابت و کفی طبی
این محصول عموماً برای محافظت از پا و تنظیم فشارهایی که بر پا وارد می شود، استفاده می گردد. معمولا افراد پس از مدتی راه رفتن به دلیل فشارهایی که بر ساق پا وارد می آید، احساس ناراحتی و درد می نمایند. استفاده از کفی طبی در بیماران دیابتی نیز دیده می شود. افراد دیابتی که از این محصولات استفاده می کنند، کمتر به زخم پا دچار می شوند. کفی طبی باعث کاهش درد کمر و زانو نیز می شود. استفاده از کفی طبی علاوه بر افرادی که دچار ناراحتی های پا و ستون فقرات هستند، به افراد سالم و جوان نیز توصیه می شود تا از به وجود آمدن هر گونه مشکل در ستون فقرات و ناحیه پا، جلوگیری نموده و افراد دارای اضافه وزن نیز می توانند با کفی های طبی به وزن ایده آل خود برسند.

کفی طبی در صورتی که به صورت دقیق و استاندارد طراحی شود، به درمان و پیشگیری از بیماری های ناحیه پا و ستون فقرات کمک می کند. کفی طبی با اندازه گیری دقیق پای بیمار و فشارهایی که بر پا وارد می شود، ساخته می شود. همچنین در ساخت کفی طبی نیازهای بیمار دقیق بررسی می شود تا پستی و بلندی در قسمت های مورد نیاز کفی طبی ایجاد شود. کفی طبی در کودکان و بزرگسالان قابل استفاده است.

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
خواص باورنکردنی زردچوبه برای سلامت بدن و پوست
یک شنبه 14 دی 1399 ساعت 18:33 | بازدید : 345 | نوشته ‌شده به دست naroon | ( نظرات )

زردچوبه گیاهی پایا از خانواده زنجبیل است. این گیاه بومی جنوب غرب هند است. زردچوبه معمولا به شکل پودر و به عنوان چاشنی مصرف می شود. افراد کمی از مزایای بی شمار این گیاه برای سلامت و زیبایی اطلاع دارند؛ به همین دلیل است که زردچوبه موثرترین چاشنی غذایی موجود نامیده می شود. اگر درباره این مزایا کنجکاو هستید این مطلب مخصوص شما است.

اطلاعات مفید درباره تاثیرات زردچوبه به طور جزئی و با زبانی ساده ارائه شده است. اما ابتدا بیایید اطلاعاتی اساسی درباره زردچوبه بدانیم.

اجزای بیوشیمی زردچوبه
مهم ترین اجزای بیوشیمی زردچوبه گروهی از اجزا به نام کورکومینوید هستند که شامل کورکومین، دمتوکسی کورکومین و بیس دمتوکسی کورکومین است. بیشترین جزئی که مورد مطالعه قرار گرفته است کورکومین است که 3.14% (به طور میانگین) از پودر زردچوبه را تشکیل می دهد.

زردچوبه همچنین شامل روغن های مهم ضروری مثل آتلانتون، تورمرون و زینگیبرن است. برخی دیگر از اجزای زردچوبه قند، پروتئین و رزین است. زردچوبه حاوی حدود 5% روغن های ضروری و 5% کورکومین، نوعی از پلی فنول ها است.

نشاسته زردچوبه حاوی مقادیر زیادی کورکومین است که به از بین بردن سلول های چربی در بدن کمک می کند و به زیبایی و محکم کردن پوست کمک می کند. کورکومین در زردچوبه تراکم چربی در بدن را محدود می کند. به این ترتیب، به کاهش وزن تدریجی شما کمک می کند. این ماده با ارزش فقط در نشاسته زردچوبه وجود دارد. پودر زردچوبه این ماده را در خود ندارد و به همین دلیل به اندازه نشاسته زردچوبه خاصیت کاهش وزن ندارد.

اگرچه زردچوبه خیلی خوب است اما ترکیب نشاسته زردچوبه با یک رژیم غذایی اصولی یا رژیم غذایی همراه با حرکات ورزشی، ایده ای خوب و بهترین و امن ترین روش برای کاهش وزن است.

برای کاهش وزن با زردچوبه می توانید روش زیر را به کار بگیرید

2 یا 3 قاشق چایخوری زردچوبه را با 250 میلی لیتر آب گرم خوب مخلوط کنید.
قبل از صبحانه این مخلوط را بنوشید.
ظهر و بعد از ظهر حدود 30% کمتر از مقداری که قبل از صبحانه می خورید از این مخلوط بنوشید.
تاثیر انجام مداوم این روش، شما را راضی می کند. برای گرفتن بهترین نتیجه این مخلوط را حداقل 2 ماه بنوشید. بسیاری از افراد درباره داغ شدن بدن بعد از نوشیدن این مخلوط که باعث آکنه می شود نگران هستند. اما نشاسته زردچوبه حاوی رزین که دلیل داغ شدن بدن است، نیست. بنابراین، شما می توانید درباره تاثیر نشاسته زردچوبه در کاهش وزن مطمئن بمانید. علاوه بر این، وقتی این مخلوط را می نوشید نیازی نیست نگران مشکل پلاک های خونی مثل گرفتگی رگ ها باشید.

خواص باورنکردنی زردچوبه برای سلامت بدن و پوست

 

به محض اینکه متوجه اولین نشانه های این شرایط در پوست شدید باید برای درمان اقدام کنید. خوشبختانه، زردچوبه می تواند به شما برای انجام این کار کمک کند. زردچوبه حاوی مقدار زیادی کورکومین، یک آنتی اکسیدان قوی است.

به همین دلیل، زردچوبه قابلیت مبارزه با پیری پوست را دارد. بعضی از مطالعات نشان داده قابلیت زردچوبه در مبارزه با پیری پوست 300 برابر بیشتر از ویتامین E است. با استفاده از زردچوبه، پوستی نرم و لطیف مثل گل دارید که آرزوی هر دختری است.

برای استفاده از زردچوبه به منظور عقب انداختن پیری پوست می توانید یکی از روش های زیر را به کار بگیرید:

روش 1 : نشاسته زردچوبه و عسل

صورتتان را با یک پاک کننده بشویید.
نشاسته زردچوبه را با عسل خالص قاطی کنید و مخلوطی غلیظ بسازید.
این مخلوط را به صورتتان بمالید و 1 تا 2 دقیقه ماساژ دهید.
بعد از 10 تا 15 دقیقه صورتتان را با آب سرد بشویید.
برای بهترین نتیجه این کار را یکی دو بار در هفته انجام دهید.

روش 2: نشاسته زردچوبه و شیر بدون قند

صورتتان را با یک پاک کننده بشویید.
نشاسته زردچوبه را با شیر قاطی کنید و مخلوطی غلیظ بسازید.
این مخلوط را به صورتتان بمالید و 1 تا 2 دقیقه ماساژ دهید.
بعد از 10 تا 15 دقیقه صورتتان را با آب سرد بشویید.
استفاده از این روش 1 یا 2 بار در هفته کاری است که باید برای جوان سازی پوست انجام دهید.

روش 3: نشاسته زردچوبه و روغن زیتون

صورتتان را با یک پاک کننده بشویید.
نشاسته زردچوبه را با روغن زیتون قاطی کنید و مخلوطی غلیظ بسازید.
این مخلوط را به صورتتان بمالید و 1 تا 2 دقیقه ماساژ دهید.
بعد از 10 تا 15 دقیقه صورتتان را با آب سرد بشویید.
می توانید از این ماسک یک یا دو بار در هفته استفاده کنید

خاصیت زردچوبه برای درمان آکنه و اسکارهای پوستی
پوست انسان، به خصوص پوست صورت، گردن، کمر و قفسه سینه با فولیکول های (منافذ) بسیار کوچک مو پوشانده شده است. آکنه در منافذ شکل می گیرند.
بعضی از دلایل اصلی آکنه رژیم غذایی ضعیف، آفتاب زدگی، استرس، رژیم غذایی با چربی بالا و بی خوابی است. آکنه یک بیماری پوستی است که اگر به درستی درمان نشود می تواند پوست را زخم کند. شکل گیری اسکار یا همان جای زخم و جوش بخشی از روند طبیعی درمان پوست است. به همین دلیل درمان اسکار همیشه دغدغه بسیاری از افراد است. درمان خانگی معمول برای اسکار استفاده از زردچوبه است.

زردچوبه حاوی ماده فعالی به نام کورکومین است که تاثیر آنتی اکسیدانی قوی دارد؛ کورکومین خاصیت ضد التهابی و ضد باکتریایی دارد که به بازگرداندن تعادل طبیعی پوست کمک می کند. در نتیجه، آکنه را به تدریج درمان می کند. اگر روی پوستتان جای زخم و جوش دارید می توانید از زردچوبه هم برای درمان آن استفاده کنید. کورکومین فعال در زردچوبه می تواند پوست را برای تولید کلاژن و الاستین تحریک کند. در نتیجه، جای جوش و زخم کم کم محو می شود.

برای استفاده از زردچوبه برای درمان آکنه و اسکار می توانید یکی از روش های زیر را به کار بگیرید

روش 1: نشاسته زردچوبه و پودر سبوس برنج

صورتتان را با یک پاک کننده بشویید.
یک واحد زردچوبه را با یک واحد پودر سبوس برنج مخلوط کنید.
برای یک مخلوط غلیظ آب اضافه کنید.
این مخلوط را به صورتتان بمالید و 1 تا 2 دقیقه ماساژ دهید.
بعد از 10 تا 15 دقیقه صورتتان را با آب سرد بشویید.
یکی دو بار این کار را در هفته انجام دهید و ببینید چقدر این ماسک موثر است.

مشاهده
تشخیص پودر زردچوبه و نشاسته زردچوبه
قبل از خواندن خواص زردچوبه، باید پودر زردچوبه را از نشاسته زردچوبه تشخیص دهید. این موضوع خیلی مهم است چون هر نوع زردچوبه کاربردهای متفاوتی دارد:

پودر زردچوبه هنوز حاوی روغن، رزین و فیبر است؛ به همین دلیل در آشپزی استفاده می شود. برای درست کردن پود زردچوبه، زردچوبه به صورت ورقه های نازک بریده، سپس خشک و کوبیده می شود.

نشاسته زردچوبه جوهر زردچوبه است. روغن، رزین، ناخالصی ها و فیبری در این زردچوبه وجود ندارد. فقط حاوی آرد و کورکومین (ارزشمندترین ماده زردچوبه) است. نشاسته زردچوبه اغلب در درمان بیماری ها و کاربردهای زیبایی استفاده می شود. برای تولید این محصول از دستگاه های مدرن استفاده می شود.

خواص زردچوبه برای سلامتی
نشاسته زردچوبه
زردچوبه و عوارض جانبی آن
به طور کلی، مصرف زردچوبه دلیل هیچ عارضه جانبی نیست؛ با این حال اگر بیش از حد زردچوبه مصرف کنید ممکن است شرایط زیر را تجربه کنید:

شکم: زردچوبه کمی زننده است به همین دلیل استفاده بیش از حد آن می تواند باعث درد شکم شود.
اسهال و تهوع: استفاده بیش از حد زردچوبه می تواند باعث ناراحتی شکم، اسهال و شکم درد شود.
تحریک رحم: زردچوبه به عنوان یکی از تحریک کننده های رحم شناخته شده است بنابراین برای زنان باردار و بچه ها مناسب نیست.
و اما مزایای زردچوبه برای سلامتی و زیبایی:

خاصیت زردچوبه برای پیری پوست
عقب انداختن روند پیری پوست از مهم ترین خواص سلامتی و زیبایی زردچوبه است. زردچوبه راز پوست زیبای بسیاری از خانم ها است. پیری پوست شرایطی است که هیچ کس راه فراری از آن ندارد.

این شرایط معمولا بعد از 30 سالگی به دلیل عواملی مثل آب و هوا، آلودگی های محیط، رژیم مراقبت از پوست و سبک زندگی پیش می آید.

با این حال، افرادی هم هستند که وقتی خیلی جوان هستند این شرایط را تجربه می کنند. درنتیجه، پوستشان کک و مک، ملاسما یا چین و چروک دارد.

کک و مک ها نقاط قهوه ای روی پوست هستند. آنها به شکلی جداگانه شکل می گیرند و معمولا روی گونه ها، پیشانی، بینی و کمر ظاهر می شوند. کک و مک ها به دلیل فعالیت اضافه رنگدانه های ملانین شکل می گیرد.

ملاسما نقاط تیره پوست هستند. آنها ممکن است به رنگ های زرد، قهوه ای یا مشکی باشد. ملاسما معمولا روی گونه ها، چانه، دست ها و کمر شکل می گیرند. دلیل اصلی این شرایط فعالیت اضافه رنگدانه های ملانین در بدن است. چین و چروک های پوست معمولا روی پوست دور چشم ها، دهان و پیشانی ظاهر می شوند. دلیل اصلی این شرایط، کاهش سطح کلاژن پوست است.


خاصیت زردچوبه برای کاهش وزن
اضافه وزن داشتن یا چاقی دغدغه فکری برای بسیاری از افراد است. در چاقی تراکم چربی در بدن از حد مجاز بالا می رود. چاقی نه تنها انجام کارها را برای افراد مشکل می کند شما را مستعد بعضی از شرایط مثل فشار خون بالا، آرتروز، دیابت و سرطان می کند. دلیل اصلی اضافه وزن یا چاقی، رژیمی با چربی بالا و نامرتب بودن حرکات ورزشی است. اگر می خواهید از این شرایط راحت شوید می توانید از نشاسته زردچوبه استفاده کنید و اثر آن را ببینید.

روش 2: نشاسته زردچوبه و پودر صندل

صورتتان را با یک پاک کننده بشویید.
یک واحد زردچوبه را با یک واحد پودر صندل مخلوط کنید.
برای یک مخلوط غلیظ آب اضافه کنید.
این مخلوط را به صورتتان بمالید و 1 تا 2 دقیقه ماساژ دهید.
بعد از 10 تا 15 دقیقه صورتتان را با آب سرد بشویید.
لطفا این ماسک را یکی دو بار در هفته استفاده کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

روش 3: نشاسته زردچوبه و اسانس رز

صورتتان را با یک پاک کننده بشویید.
نشاسته زردچوبه را با اسانس رز برای به دست آوردن یک مخلوط غلیظ قاطی کنید.
این مخلوط را به صورتتان بمالید و 1 تا 2 دقیقه ماساژ دهید.
بعد از 10 تا 15 دقیقه صورتتان را با آب سرد بشویید.
می توانید از این ماسک 1 یا 2 بار در هفته استفاده کنید.

خواص زردچوبه برای زیبایی

خاصیت ضد سرطانی زردچوبه
سرطان گروهی از بیماری هایی است که عملکرد، کمیت و باروری ساختارهای سلولی را تغییر می دهند. وقتی سلول های معمولی با عوامل سرطان زا مواجه می شوند از مکانیسم کنترل بدن پیروی نمی کنند بلکه به شکلی غیر قابل کنترل جهش و رشد می کنند. سپس به وسیله لنف ها یا سلول های خونی، متاستازهای (فراگستری سلول های سرطانی) یک قسمت نزدیک یا در فاصله ای دورتر را مورد حمله قرار می دهند.

برای بهره مندی از خاصیت ضد سرطانی زردچوبه می توانید روش زیر را به کار بگیرید

2 یا 3 قاشق چای خوری زردچوبه را با 250 میلی لیتر آب گرم خوب مخلوط کنید.
1 قاشق چای خوری عسل خالص اضافه کنید و خوب هم بزنید.
این مخلوط را قبل یا بعد از هر وعده غذایی میل کنید.
برای گرفتن بهترین نتیجه باید این مخلوط را 6 تا 12 ماه مصرف کنید.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
قرص زیره و لیمو | تاثیرات جادویی کپسول لاغری زیره و لیموترش
یک شنبه 14 دی 1399 ساعت 18:28 | بازدید : 278 | نوشته ‌شده به دست naroon | ( نظرات )

قرص زیره و لیمو و دارونما تغییرات وزنی (به ترتیب ۷/۱±۱/۲-، ۵/۱±۲/۱- و ۳/۱±۲/۰ کیلوگرم) و تغییرات BMI (به ترتیب ۶/۰±۸/۰-، ۵/۰±۵/۰- و ۵/۰±۱/۰ کیلوگرم بر متر مربع) دیده شد که تغییرات هر دوگروه درمانی نسبت به گروه دارونما معنی‌دار ولی نسبت به یکدیگر نزدیک به معنی‌دار مشاهده شد.

افزایش مصرف میوه‌جات، سبزیجات و غلات، فیبرهای غذایی آماده، کاهش مصرف قند و چربی و افزایش فعالیت فیزیکی (حداقل ۳۰ دقیقه فعالیت متوسط منظم در اکثر روزهای هفته) نقش مهمی در کاهش وزن و تثبیت آن دارد.
کپسول نرم زیره ضد نفخ و مسکن دردهای دستگاه گوارش است.
بلافاصله پس از مصرف فرآورده، در آنرا محکم ببندید.
فرآورده را دور از نور، در دمای ۳۰-۱۵ درجه سانتیگراد نگهداری نمایید.

بیشتر یخوانید :

فواید مصرف قرص لاغری هزال برای کاهش وزن

موارد مصرف و عوارض قرص لاغری آدیوس (Adios)

قرص ال کارنیتین و خواص شگفت انگیز آن برای لاغری

کپسول چربی سوز هیدروکسی کات + فواید و عوارض آن

قرص زیره و لیمو | تاثیرات جادویی کپسول لاغری زیره و لیموترش

بعلاوه، مصرف دوز ۷۵ میلی‌گرمی قرص لیمو و زیره لیمو منجر به یک کاهش معنی‌دار قند خون ناشتا (۵/۲۵±۹/۲۰- در مقابل ۸/۱۶±۸/۷- و mg/dL 3/14±۶/۴+، ۰.۰۰۱>P)، افزایش معنی‌دار حساسیت به انسولین (۰۲/۰±۰۲/۰+ در مقابل ۰۲/۰±۰۱/۰+ و ۰۱/۰±۰۱/۰-، ۰.۰۰۸=P)، کاهش معنی‌دار سطوح تری گلیسرید (۲/۵۶±۱/۱۴-

در مقابل ۸/۳۶±۹/۱۳+ و mg/dL 1/25±۶/۱۰+، ۰.۰۳=P)، کلسترول تام (۶/۲۸±۴/۱۸- در مقابل ۵/۲۸±۶/۸+ و mg/dL 8/24±۰/۱-، ۰.۰۰۴=P) و کلسترول LDL (7/20±۸/۱۱- در مقابل ۲/۲۳±۵/۶+ و mg/dL 4/20±۹/۲-، ۰.۰۱=P) در مقایسه با گروه‌های دوز ۲۵ میلی‌گرمی ترکیب کپسول لیمو و زیره و پلاسبو شد.

yektanet-logo-sign
تبلیغ
یادگیری سریع زیباترین زبان آسیا/ گواهینامه وزارت علوم
یادگیری سریع زیباترین زبان آسیا/ گواهینامه وزارت علوم


علت اساسی چاقی و اضافه وزن عدم تعادل بین کالری دریافتی و کالری مصرفی است. چاقی منجر به عواقب خطرناک مانند بیماریی های قلبی عروقی، دیابت، اختلالات عضلانی اسکلتی به ویژه اوستئوآرتریت و بعضی از سرطان‌ها مانند سرطان آندومتر رحم، پستان و روده بزرگ میشود.

کپسول لاغری گیاهی زیره و لیموترش
یک محصول فوق العاده برای کم کردن وزن در سریع ترین زمان یعنی 20 روز آن هم بدون برگشت وزن و دائمی است.با مصرف این کپسول ها دیگر هیچ احتیاجی به رژیم و ورزش هم نیست چون کپسول زیره با کم کردن اشتها تان نسبت به غذا خوردن، کار رژیم های غذایی را برای تان انجام داده و کپسول لیموترش نیز مانند زمانی که با ورزش چربی سوزی می کنید این کپسول هم با خرد کردن چربی های اضافه انباشته شده در بدن تان (مخصوصا شکم و پهلوها) شما را هرچه سریع تر به وزن دلخواه تان می رساند!


مشاهده
محققین نتیجه گرفتند در مجموع، مصرف دوز ۲۵ میلی گرم ترکیب لیمو و زیره برای ۸ هفته در افراد با اضافه وزن اثرات مفیدی در کاهش وزن داشته است و مصرف دوز ۷۵ میلی‌گرم علاوه بر کاهش وزن در افراد دچار اضافه وزن در بهبود پروفایل‌های متابولیک در مقایسه با گروه شاهد نقش دارد.

خواص قرص لاغری زیره و لیمو
کم تحرکی، تغذیه ناسالم و دلایل دیگری باعث تغییر شاخص BMI افراد و چاقی شده است و همه بدنبال رژیم هایی برای کاهش وزن هستند.

در مقاله های قبل درباره ی رژیم های سالم و صحیح صحبت کرده ایم.

با توجه به عوارض و محدودیت‌های درمان‌های شیمیایی و دارویی، امروزه علاقه به استفاده از درمان‌های گیاهی و سنتی به دلیل عوارض و هزینه‌های کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

دیگر فواید کپسول لاغری زیره و لیموترش
کاهش وزن بین 4 تا 8 کیلو
کاهش دهنده اشتها و چربی سوز
رسیدن به وزن دلخواه تنها در 20 روز
کاملا گیاهی و بدون هیچ گونه عوارض جانبی
کپسول نرم لیموترش / کپسول نرم زیره و لیمو باریج
کپسول لیموترش
فواید کپسول زیره
کاهش و کنترل وزن
کاهش تری گلیسیرید و کلسترول
روش مصرف کپسول زیره
۲ بار در روز (هنگام وعده غذایی ناهار و شام)، هر بار یک کپسول نرم همراه با مقداری مایعات بعد از غذا میل شود.

موارد منع مصرف کپسول زیره
دوران بارداری و شیردهی (مدارک کافی برای مصرف وجود ندارد)

عوارض جانبی قرص زیره
با مصرف مناسب مقادیر توصیه شده درمانی هیچگونه عارضه‌ای مشاهده نشده است.

تداخلات دارویی قرص زیره

موردی گزارش نشده است.

نکات قابل توصیه درباره مصرف قرص زیره و لیمو
فرآورده را از دید و دسترس اطفال دور نگه دارید.
برای کاهش وزن، مصرف کپسول نرم زیره باریج با کپسول نرم لیموترش باریج توصیه می‌شود.
به منظور افزایش آمادگی فیزیکی در کوتاه مدت و افزایش توده عضلانی و بهبود عملکرد عضلات در دراز‌ مدت میتوان مصرف کپسول نرم زیره را با رژیم پرپروتئین (بیش از ۲۵/۱ گرم پروتئین به ازای هر کیلوگرم وزن ایده آل بدن در روز) توام نمود.


اما یکی از شایع ترین دارو های گیاهی بازار دارویی، لیمو و زیره باریج هستندکه به صورت مکمل قابل استفاده هستند

کم تحرکی و پشت میزنشینی دائمی، خوردن غذاهای فست فودی و... باعث اضافه وزن در کل بدن و یا قسمتی خاص از بدن تان میشود که این موضوع هم مانع سلامتی تان شده و به خاطر چاقی و اضافه وزن دیگر نمی توانید مانند دیگران تحرک داشته و یا حتی لباس های دلخواه تان را بپوشید.اما این کپسول گیاهی که دارای مجوز وزارت بهداشت نیز بوده کمک تان می کند بدون هیچ دردسری به وزن ایده آل تان برسید.

این محصول شامل یک قوطی 60 عددی از کپسول نرم زیره و یک قوطی 60 عددی از لیموترش است که در طول دوره ی 20 روزه 4 تا 8 کیلو از وزن تان را کم میکند.

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
خواص دارویی و درمانی گیاه پنجه شیطان چیست ؟
یک شنبه 14 دی 1399 ساعت 18:25 | بازدید : 322 | نوشته ‌شده به دست naroon | ( نظرات )

اصطلاح «پنجه شیطان» یا «ریشه پنجه شیطان» اشاره به گیاه "هارپاگوفیتوم پروکامبِنس"، یک گیاه یافت شده در جنوب آفریقا و ماداگاسکار دارد. تسکین کمردرد و درد گردن، کاهش ورم مفاصل، درمان آرتروز و آرتریت از خواص گیاه پنجه شیطان است. ترکیبات فعال در گیاه پنجه شیطان، خواص ضد درد قوی دارند و امروزه از آن در داروسازی استفاده می‌شود.

انسان از دیرباز از گیاهان دارویی برای تقویت بدن و جلوگیری از بیماری‌ها استفاده می‌کند. با این حال، گیاهان دارویی می‌توانند عوارضی جانبی داشته باشند و با گیاهان ، مکمل‌ها یا داروهای دیگر، تداخل ایجاد کنند. به همین دلیل،‌ گیاهان دارویی باید با احتیاط و تحت نظارت پزشک متخصّص در زمینه ی طب گیاهی، مصرف شوند.

گیاه پنجه شیطان اگر برای مدت کوتاه و طبق دستورالعمل مصرف شود، غیرسمی و بی‌خطر است و عوارض جانبی چندانی ندارد. مصرف بیش از اندازه‌ی آن می‌تواند باعث مشکلات خفیف گوارشی در بعضی از افراد شود. در مورد بی‌خطر بودن مصرف طولانی مدت این گیاه هنوز شواهد کافی در دسترس نیست.

 

yektanet-logo-sign
تبلیغ
برای خرید عسل طبیعی این سایت رو ببینید .
برای خرید عسل طبیعی این سایت رو ببینید .

مشاهده
انجمن دانشمندان فیتوتراپی اروپایی نیز مزیت این گیاه در درمان آرتریت دردناک، تاندونیت، از دست دادن اشتها و ریفلاکس اسید معده مورد تأیید قرار داده است.هارپاگوفیتوم به معنای واقعی کلمه به عنوان "قلاب گیاهی" در یونانی ترجمه می‌شود. دیگر موارد استفاده سنتی از پنجه شیطان شامل تقویت سلامت قلب، کاهش علائم نقرس، بهبود سوزش سردل و کاهش درد کمر، قفسه سینه و سردرد است.

خواص جادویی گیاه پنجه شیطان
1. تسکین آرتریت
بیشترین تحقیقات در مورد مزایای استفاده از پنجه شیطان، توانایی آن در کاهش علائم استئوآرتریت است. طبق یک مطالعه ژاپنی، پنجه شیطان، به ویژه ترکیب هارپاگوساید، موجب کاهش قابل توجه التهاب آرتریتی در یک گروه از موش‌ها شد.

به طور کلی، پنجه شیطان توسط بسیاری از متخصصان پزشکی به عنوان درمان حمایتی از روماتیسم همراه انحطاط و دردناک، پذیرفته شده است. بیماری‌های روماتیسمی شامل تشخیص‌هایی مانند استئوآرتریت، آرتریت روماتوئید (یک بیماری خود ایمنی)، لوپوس، اسپوندیلیت آنکیالوز و سندرم سوزنر است. همه این اختلالات با التهاب مزمن و معمولاً درد مفصلی، ماهیچه‌ای و بافت فیبروزی مشخص می‌شوند.

هنگامی که بیماران مبتلا به اختلالات مختلف آرتریت مورد بررسی قرار گرفتند، این موضوع آشکار شد که پنجه شیطان به میزان قابل توجهی درد در دست، مچ دست، آرنج، شانه، لگن، زانو و کمر را کاهش می‌دهد. علاوه بر این، همان مطالعه نشان داد که کیفیت زندگی برای اکثر بیماران بهبود یافته و در واقع، 60 درصد از آن‌ها توانستند مصرف داروهای دیگر ضددرد را کاهش دهند یا متوقف کنند.

یکی دیگر از آزمایش‌ها، بهبود در میزان درد را در بیش از 22 درصد و به میزان 45 درصد برای انواع مختلف درد استئوآرتریت نشان داد. در این تحقیق تنها دو عارضه جانبی جزئی (ریفلاکس اسید و احساس سیری) در 75 بیمار دیده شد.

میزان اثربخشی یک مکمل حاوی پنجه شیطان، زردچوبه و برملائین نیز بر دردهای روماتیسمی مشخص شده است که نشان می‌دهد ترکیب این سه ماده گیاهی، جایگزینی مطمئن برای NSAID ها (داروهای ضدالتهابی غیر استروئیدی) برای بیماران مبتلا به اختلالات مفصلی همراه انحطاط مانند استئوآرتریت هستند.

افراد مبتلا به زخم معده، زخم دوازدهه یا سنگ کیسه صفرا نباید از این گیاه استفاده کنند. زنان باردار و شیرده نباید از این گیاه استفاده کنند زیرا در این زمینه هنوز تحقیقات کافی صورت نگرفته است. افراد مبتلا به بیماری های قلبی یا فشار خون بالا یا پایین باید قبل از مصرف، با پزشک مشورت کنند.

در پایان لازم باید بگوییم، از آنجا که مطالعات کافی بر روی تاثیر طولانی مدت مصرف این گیاه و تداخلات دارویی آن صورت نگرفته است، توصیه می‌شود، از مصرف خودسرانه گیاه و فراورده‌های جانبی آن پرهیز کنید و در صورت مصرف حتما با پزشک متخصص مشورت داشته باشید.

خواص دارویی و درمانی گیاه پنجه شیطان چیست؟

در فرم تکمیلی، پنجه شیطان از ریشه‌های خشک شده این گیاه حاصل می‌شود. پزشکان سنتی و مردم آفریقایی و اروپایی قرن‌ها برای درمان بیماری‌های گوارشی، کاهش تب، کاهش درد و درمان برخی علائم حاملگی، پنجه شیطان را تجویز کرده‌اند.

اغلب گمان می‌کردند که مزایای پنجه شیطان به علت وجود ایریدوئیدگلیکوزیدهای ارزشمند موجود در آن، مانند هارپاگوسید، است. ایریدوئیدها ترکیبات ضدالتهابی هستند که بیشتر در گیاهان یافت می‌شوند و به مولکول‌های گلوکز متصل می‌گردند. به همین دلیل است که کل ترکیب ایریدیوئیدگلوکوزید نامیده می‌شود. ریشه پنجه شیطان، به گفته انجمن دانشمندان فیتوتراپی اروپایی، باید حاوی حداقل یک درصد هارپاگوسید باشد.

پنجه شیطان همچنین حاوی بیوفلاونوئیدهای مفید و فیتواسترول‌ها است که آنتی‌اکسیدان‌های گیاهی با خواص ضد اسپاسم می‌باشند (به همین علت از آن در درمان مشکلات گوارشی کمک می‌گیرند).فرانسه، پنجه شیطان را با این خاصیت که به طور سنتی برای تسکین علائم و اختلالات دردناک مفصلی مورد استفاده قرار گرفته، تأیید کرده است.
2. کاهش وزن
جالب است، این ریشه ضدالتهابی همچنین ممکن است راه جدیدی برای کاهش وزن باشد. یک مطالعه نشان داده که پنجه شیطان می‌تواند گرلین یا همان هورمون گرسنگی را متوقف کرده و یا سرعت تولید آن را آهسته‌تر کند. با کاهش فشارهای گرسنگی، افرادی که پرخوری را تجربه می‌کنند دچار کاهش اشتها شده که این به کاهش وزنشان کمک می‌کند.

همچنین ممکن است این گیاه به افراد مبتلا به چاقی، به طور بالقوه به جلوگیری از بیماری قلبی مرتبط با وزن (سخت شدن شریان‌ها) با روش خاصی که باعث سرکوب التهاب می‌شود، کمک کند.

 

این مسئله مهم است زیرا وقتی TNF-alpha بیش از حد فعال است، التهاب مزمن رخ می‌دهد که منجر به انواع بیماری‌ها شود. در واقع، مهار TNF-alpha یک موضوع مهم در پیشگیری از بیماری‌های التهابی مانند بیماری‌های روماتیسمی، پسوریازیس، آرتریت پسوریازیس و بیماری التهابی روده است.

6. غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها
یکی دیگر از راه‌های اصلی پنجه شیطان در جلوگیری از بیماری‌ها به علت وجود آنتی‌اکسیدان‌های بسیاری است که در خود دارد. پنجه شیطان به ویژه غنی از آنتی‌اکسیدان‌های محلول در آب است.

در واقع، برخی از تحقیقات نشان می‌دهد که برخی از مزایای ضدالتهابی پنجه شیطان ممکن است در نتیجه این آنتی‌اکسیدان‌ها باشند.

7. کمک به هضم غذا
همان‌طور که قبلاً ذکر شد، پنجه شیطان می‌تواند موجب مهار فاکتور نکروز تومور آلفا شود که روشی درمانی برای بیماری التهاب روده است. التهاب بیشترین اثر را در فرایند هضم دارد.

آنتی‌اکسیدان‌ها و خواص ضدالتهابی پنجه شیطان ممکن است به عنوان یک درمان مؤثر برای این دسته از بیماری‌ها، از جمله کولیت اولسراتیو و بیماری کرون باشد.

8. حمایت از سلامت کلیه‌ها
یکی دیگر از مزایای این گیاه که هنوز مطالعات پیشرفته‌ای روی آن صورت نگرفته است، اثر درمانی آن بر روی گروهی از بیماری‌های کلیوی به نام بیماری‌های گلومرولی است. این بیماری‌ها مربوط به التهاب است و به بیماری‌هایی اطلاق می‌شود که به فیلترهای کوچک کلیه که خون را پاک می‌کنند، آسیب می‌رساند.

عصاره پنجه شیطان به مهار تشکیل نوعی از نیتریت‌ها کمک می‌کند که نشان می‌دهد که این عصاره ممکن است داروهای ضدالتهابی بالقوه در درمان بیماری‌های التهابی گلومرولی محسوب شوند.
3. مسکن طبیعی
اگرچه گفته شد که پنجه شیطان می‌تواند درد آرتریت را تسکین دهد، اما مزیت این گیاه در کاهش درد به همین‌جا ختم نمی‌شود؛ با این که این مزیت به‌خوبی درک نشده است، اما پنجه شیطان می‌تواند التهاب و دردهای التهابی را در حالات مختلف، مانند دردهای حاد، با عوارض جانبی ناچیز در حدود 3 درصد از بیماران، کاهش دهد.

برخی منابع همچنین پنجه شیطان را به عنوان راهی در تسکین درد سیاتیک توصیه می‌کنند که البته لازم به ذکر است که هنوز در این زمینه مطالعات دقیقی صورت نگرفته است.

4. درمان بالقوه لنفوما
درحالی که تحقیق در این زمینه هنوز در مراحل اولیه خود قرار دارد، اما شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد پنجه شیطان می‌تواند به پسرفت لنفوم‌ فولیکولار کمک کند.در یک واحد سرطانی در یک بیمارستان، پزشکی متوجه شد که لنفوم یک بیمار پس از 10 ماه بدون شیمی‌درمانی، بهبود جزئی پیدا کرده است. بیمار پزشک را از مصرف دو مکمل که یکی از آن‌ها پنجه شیطان بود، باخبر کرد.

پس از آشنا شدن با این درمان طبیعی، یکی دیگر از بیمارانی که در گروه حمایتی قرار داشت، ابتدا از پنجه شیطان استفاده کرد و پس از آن 11 ماه پسرفت مشابه این بیماری را تجربه کرد که نیز به مدت چهار سال ادامه یافت.

5. مبارزه با التهاب مزمن
یکی دیگر از دلایل ارزشمندی پنجه شیطان، توانایی آن در کاهش التهاب است که ریشه بسیاری از بیماری‌ها است. تحقیقات کنونی نشان می‌دهد که پنجه شیطان می‌تواند به مهار فاکتور نکروز تومور آلفا، سیتوکینین (پروتئین سلولی-سیگنالینگ) که در التهاب طبیعی بدن دخیل است، کمک کند.

عوارض جانبی احتمالی پنجه شیطان
اطلاعات کافی در مورد عوارض احتمالی پنجه شیطان وجود ندارد. اکثر منابع می‌گویند اگر شما باردار یا در دوران شیردهی هستید، بهتر است از مصرف آن اجتناب کنید زیرا نتایج ناشناخته است.افراد مبتلا به مشکلات قلب، فشارخون بالا، فشارخون پایین، دیابت، سنگ کلیه یا بیماری زخم معده باید از پنجه شیطان جلوگیری کنند.

گزارش‌های دیگری نیز نشان می‌دهد که پنجه شیطان می‌تواند تولید اسید معده را افزایش دهد، بنابراین اگر شما از سوزش سردل مزمن رنج می‌برید، ممکن است یک عامل در نظر گرفته شود.یک گزارش موردی در سال 2015، پرفشاری سیستمیک (فشارخون بالا) را در بیمار مصرف‌کننده پنجه شیطان نشان داد.

بعضی از داروها به طور بالقوه می‌توانند با پنجه شیطان تداخل داشته باشند؛ از جمله داروهایی که توسط کبد تغییر می‌کند، زیرا پنجه شیطان ممکن است باعث کند شدن فرایند شکسته شدن این مواد توسط کبد شود. داروی انعقاد خون وارفارین (با نام‌های تجاری مانند کومادین و یانتوون) نیز ممکن است تحت تأثیر این گیاه قرار بگیرد.

داروهای دیگر که ممکن است با روش‌های جزئی با پنجه شیطان تعامل داشته باشند، شامل گلیکوپروتئینP، مسدودکننده‌های H2 و مهارکننده‌های پمپ پروتئین یا PPI هستند.

احتیاط فراموش نشود

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
قیمت تعبیر خواب یوسف
سه شنبه 8 فروردين 1397 ساعت 5:57 | بازدید : 259 | نوشته ‌شده به دست naroon | ( نظرات )

یک مکان شروع خوب برای تجزیه و تحلیل رویاها، شناسایی نمادهای رایج و درک اینکه آنها ممکن است به طور خاص برای شما معنی داشته باشند.

دوستان و خانواده

افرادی که در رویاهای شما ظاهر می شوند ممکن است بخش هایی از شخصیت شما را منعکس کنند.

تجزیه و تحلیل این رویاها ممکن است به فکر کردن در مورد آنچه که شخص در رویا انجام می‌داد و اینکه فکر می‌کنید چه بخشی از خودتان ممکن است از طریق شخص مقابل به شما نشان داده شود کمک کند.

اب

تعبیر خواب آب ممکن است نمادی از احساسات شما باشد. اگر آب ساکن و کدر به نظر می رسد، می تواند نشان دهنده قطع ارتباط با وضعیت عاطفی شما یا نیاز به کشف احساسات خود باشد.

رانندگی

رانندگی را می توان نوعی حرکت رو به جلو در نظر گرفت. اگر ماشین روشن نشود، ممکن است احساس رکود یا گیرکردن کنید. اگر ماشین به آرامی کار می کند، شاید احساس می کنید در مسیر زندگی خود پیشرفت خوبی دارید.

سقوط

اگر خواب می بینید که سقوط می کنید، ممکن است با چالش های کنترلی در زندگی خود روبرو باشید.

تعبیر خواب اگر از افتادن احساس آرامش کردید یا در خواب احساس خوشایندی داشتید، ممکن است مقداری وزن احساسی را رها کنید و اکنون احساس آرامش کنید.

اگر هنگام افتادن در خواب احساس ترس کردید، ممکن است برای شما سخت باشد که نتوانید همه چیز اطراف خود را کنترل کنید. همچنین می تواند به این معنی باشد که احساس می کنید کسی را ناامید می کنید.

چگونه رویاهای خود را تجزیه و تحلیل می کنید؟

تعبیر خواب تعبیر خواب شما به صبر، تمرین و ذهن باز نیاز دارد. ممکن است ایده خوبی باشد که به یاد داشته باشید که با شناسایی نمادها و فکر کردن در مورد معنای آنها برای شما شخصاً به رویاهای خود معنی می دهید.

یک رویا می تواند معانی مختلفی برای افراد مختلف در این معنا داشته باشد. بسته به اینکه چه زمانی آن خواب را می بینید، یک رویا نیز می تواند معانی مختلفی برای شما داشته باشد.

در اینجا چند نکته برای شروع تجزیه و تحلیل رویاهای خود آورده شده است:

سعی کنید هر روز رویاهای خود را به یاد بیاورید

بهترین زمان برای یادآوری رویاهای خود به محض بیدار شدن از خواب است، در حالی که رویا هنوز تازه است.

تعبیر خواب اگر در طول شب از خواب بیدار می شوید، ممکن است یک دفترچه یادداشت در کنار تخت داشته باشید تا خوابتان را قبل از اینکه دوباره بخوابید ثبت کنید. ضبط یادداشت صوتی در تلفن شما نیز ممکن است کمک کند.

طبیعی است که در ابتدا فقط تکه هایی از رویاهای خود را به خاطر بسپارید. ممکن است مبهم یا بی معنی به نظر برسند. هرچه بیشتر یادآوری آنها را تمرین کنید، جزئیات بیشتری از رویاهای خود به یاد خواهید آورد.

2. نگه داشتن یک دفتر خاطرات رویایی را در نظر بگیرید
علاوه بر نوشتن یا ضبط جنبه‌هایی از رویاهایتان به محض بیدار شدن از خواب، داشتن یک دفتر خاطرات عمیق‌تر ممکن است به شما در تعبیر خواب کمک کند.

بر اساس یادداشت های خود هنگام بیدار شدن از خواب، سعی کنید تا آنجایی که می توانید جزئیات را یادداشت کنید. همانطور که تمام جنبه های رویا را می نویسید، احساس یا احساس خود را نسبت به آن نمادها یا صحنه ها درج کنید.

تعبیر خواب اگر هنگام نوشتن در مورد رویای خود ایده یا خاطره ای به ذهنتان می رسد، یادداشت ویژه ای داشته باشید. این ایده ها، خاطرات یا احساسات سرنخ های بیشتری در مورد اینکه خواب ممکن است برای شما معنی داشته باشد به شما می دهد.

هنگامی که با یک روان درمانگر متخصص در تحلیل رویا کار می کنید، تعبیر خواب شما احتمالاً نتایج بهتری به همراه خواهد داشت.

برخی از کارشناسان معتقدند بین چرخه خواب و شما ارتباط وجود دارد.

تعبیر خواب کمبود خواب ممکن است منجر به علائم سلامت روان شود در حالی که رسیدن به چرخه REM - مرحله ای که در دارید رویاهای واضح را تجربه کنید - می تواند منبع مورد اعتماد را با مزایای سلامت روان مرتبط کند.

در هر صورت ممکن است نیاز به تحقیقات بیشتری در این زمینه باشد.

چگونه نمادها را در خواب خود تعبیر کنید

با آشنایی با نمادهای رایج می توانید تعبیر خواب را کشف کنید. این نمادها ممکن است معانی زیادی داشته باشند، بنابراین در نظر گرفتن زمینه و اهمیت شخصی توصیه می شود.هنگام شناسایی نمادها در رویاهای خود، این سؤالات را بپرسید:

خانه یا اتاق

خانه ها و اتاق ها می توانند جنبه شما را نشان دهند.

به عنوان مثال، اگر خانه یا اتاق ترسناک بود، می تواند جنبه ای از شما را نشان دهد که ممکن است از کاوش در آن احساس ترس کنید.

تعبیر خواب نگاه کردن به نمادهای دیگر در همان صحنه رویایی ممکن است به شما در ایجاد معانی شخصی احتمالی کمک کند.

سگ

به عنوان منبع محبت برای بسیاری از افراد در حالت بیداری، سگ ها می توانند نشان دهنده نیاز به عشق یا محبت باشند.

اگر از سگ می ترسید یا خواب یک سگ پرخاشگر را می بینید، ممکن است به این معنی باشد که در مورد یک موقعیت یا شخص خاصی احساس خطر می کنید، یا ممکن است احساس کنید توسط کسی آسیب دیده اید و هنوز از آن قیمت تعبیر خواب یوسف آگاه نشده اید.

دندان ها

تعبیر خواب دندان ها می توانند نمادی از پرخاشگری، قاطعیت یا "نیش شما" باشند.

خواب افتادن دندان ها ممکن است نشان دهنده استرس یا اضطراب شدید شما باشد. همچنین می تواند به این معنی باشد که شما در مورد عدم کنترل و قدرت در زندگی خود می ترسید یا نگران هستید.

اسلحه
سلاح هایی مانند اسلحه معمولاً پیرامون قدرت یا کنترل شخصی است.

تعبیر خواب خواب استفاده از اسلحه ممکن است با تمایل به صدمه زدن به کسی یا ناپدید شدن آنها از زندگی شما مرتبط باشد. اگر در خواب صدمه دیده اید، می تواند به این معنی باشد که در یک موقعیت یا با یک فرد احساس آسیب پذیری می کنید.

تعبیر خواب چیست؟

تعبیر خواب به معنای شناسایی عناصر خاص و تلاش برای درک اینکه آیا آنها برای شما اهمیت دارند یا خیر.

تعبیر خواب به عنوان یک ابزار درمانی مورد استفاده قرار گرفته است. این ممکن است به عنوان یک منبع خودآگاهی در هنگام کاوش در وضعیت ناخودآگاه و احساسی خود و هنگامی که در حال کار بر روی یافتن آرامش ذهنی هستید، عمل کند.

برای مثال، نظریه یونگ و گشتالت درمانی، عناصر تحلیل رویا را در رویکردهای درمانی خود گنجانده اند.

تجزیه و تحلیل رویای یونگ، نمادهای جداگانه هر رویا را از اهمیت بالایی در نظر می گیرد. این نمادها ممکن است به تجربیات دوران کودکی، دیدگاه های معنوی یا فرهنگ شما مربوط باشد.

به عنوان مثال، خواب دیدن کلاه قرمزی که روی زمین دبیرستان شما خوابیده است، می تواند نشان دهنده نگرانی فعلی در مورد ظاهر شما یا نیاز به قدردانی اجتماعی باشد، چیزی که ممکن است در دوران نوجوانی نیز احساس کرده باشید.

جنبه بزرگی از تعبیر خواب به تداعی‌های شما و معنایی که هر نماد برای شما شخصاً دارد، در نظر می‌گیرد. از این نظر، تعبیر خواب های خود می تواند بسیار موثر باشد.

در گشتالت درمانی، رویاها ممکن است پیام هایی از ضمیر ناخودآگاه شما در نظر گرفته شوند. در این رویکرد، رویاها ممکن است به عنوان تجلی شخصیت شما در نظر گرفته شوند که ممکن است نیاز به وحدت یا توجه داشته باشند.

برخلاف تحلیل یونگ، تعبیر خواب گشتالت ممکن است در مورد کار با نمادهای خاص نباشد، بلکه بیشتر جنبه هایی از شخصیت شما را که ممکن است نیاز به توجه داشته باشد و آگاهی دادن به آنها را شناسایی کند.

تحقیقات در مورد نمادها یا تعابیر رویاها محدود و بی نتیجه است.

رویاها چه چیزی را در مورد سلامت روان شما نشان می دهند؟
رابطه بین سلامت روان شما و آنچه در مورد آن خواب می بینید هنوز مشخص نشده است، اما برخی شواهد نشان می دهد که در واقع یک ارتباط وجود دارد.

یک مطالعه در سال 2018 نشان داد که بهزیستی ذهنی یک فرد ممکن است بر محتوای رویاها تأثیر بگذارد.

تعبیر خواب به عنوان مثال، محققان دریافتند که تجربه قیمت تعبیر خواب ازدواج یوسف آرامش ذهنی قبل از به خواب رفتن با شانس بالاتری برای تجربه رویای خوشایند مرتبط است. از سوی دیگر، اضطراب معمولاً منجر به عاطفه منفی رویا می‌شود.

نویسندگان مطالعه پیشنهاد قیمت تعبیر خواب انگشتر یوسف کردند که بر اساس این یافته‌های اولیه، رویاها دارای پتانسیل نشانگر سلامت روان هستند و به شما بینشی در مورد بهزیستی ذهنی خود می‌دهند.

و از آنجایی که رویاها اغلب شامل قیمت تعبیر خواب انار یوسف هستند، این فرضیه نیز وجود دارد که ممکن است به شما در پردازش و مدیریت احساسات کمک کند.

تعبیر خواب آنها قیمت تعبیر خواب انگور یوسف راهی برای بازنشانی عاطفی خواهند بود و می توانند شما را برای هر گونه چالش عاطفی که ممکن است روز بعد با آن روبرو شوید آماده کنند.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

صفحه قبل 1 ... 4 5 6 7 8 ... 9 صفحه بعد